Acum, când avem la îndemână atâtea produse de îngrijire și de înfrumusețare, este nevoie mai mult ca oricând de un sfat avizat, venit din partea unei esteticiene, care este în măsură să diagnosticheze corect tipul de ten și poate pregăti pentru clienta sa o schemă personalizată de îngrijire”, spune Liana Ion Stănescu, odinioară chimist în industria cosmeticelor, care de 25 de ani a devenit pedagog și coordonator al Școlii Internaționale de Cosmetică Valmy din București.

Ea cunoaște această profesie și de o parte și de cealaltă a baricadei. A lucrat, vreme de 12 ani, inginer chimist, la Fabrica de Cosmetice Miraj, în laboratorul de creație parfumerie, și mai apoi la compartimentul tehnic și în laboratorul de analize, știe, deci, cu precizie cum acționează fiecare dintre substanțele active și care sunt cele care folosesc fiecarui tip de ten. Mai apoi, încurajată de Christine Valmy însăși, a urmat cursurile Școlii de la New York, unde, pe lângă minunata inițiere într-o metodă de tratament cosmetic unică în lume, a deprins și calitățile umane care fac dintr-un cosmetician bun unul excelent: răbdare, compasiune, tact și apropiere umană. „Atunci când clienta devine dependentă de mâinile esteticienei (prin masaje și utilizarea aparatelor), dar și de sfaturile cosmetice care o ajută pe clientă să aleagă corect din mulțimea de produse care-i sunt la îndemână, dar și din mulțimea de informații la care are acces, putem spune că scopul a fost atins”, spune profesoara Liliana Ion, într-un interviu acordat www.christinevalmy.ro.

Dincolo de sfaturile pe care le regăsim înfiece magazin glossy, dincolo de promisiunile publicității, ale emisiunilor de lifestyle și dincolo de secretele vedetelor, verdictul unui specialist în cosmetică va avea întotdeauna greutate, conferind în permanență sens și substanță unei profesii vechi de când lumea, care se încăpățânează să rămână mereu în avangardă: cosmetica.

 

Valmy: Aveți o impresionantă carieră într-un domeniu atat de șic, cel al frumuseții, dar totodată, atât de capricios și schimbător în funcție de mode și de curente de gândire, începând cu normele estetice, diferite de la sezon la sezon, și terminând cu imperativele nutriționistilor sau ale comunităților științifice, care anunță de la an la an noi reguli pentru un echilibru ideal. Există și lucruri care nu se schimbă? Care este metoda dvs și de ce o considerați cea mai potrivită?

Liana Ion Stănescu: O femeie își va dori întotdeauna să arate bine, va exista mereu dorința de a se îngriji, de a arăta bine, de a se simți bine, de a avea respect de sine și de a fi privită cu admirație de cei din jur. Acum, când avem la îndemână atâtea produse de îngrijire și de înfrumusețare, apare necesitatea unui sfat avizat, venit din partea unei esteticiene, care este în măsură să diagnosticheze corect tipul de ten și poate pregăti pentru clienta sa o schemă personalizată de îngrijire. Această schemă, adaptată fiecărei femei, se sprijină pe eficiența principiilor active din creme, adică acele substanțe care ajută la rezolvarea problemelor pielii (sebum insuficient sau sebum în exces, deshidratare). Îngrijirea acasă nu trebuie să fie considerată ca ceva ce consumă timp, ci trebuie să intre în rutină, la fel ca celelalte ritualuri zilnice, pe care trebuie să le respectăm. În cazul îngrijirii pielii nici nu e necesar mult timp alocat, 5-10 minute dimineața și seara...

 

Valmy:  Ați educat multe generații la Școala Christine Valmy din București și sunteți un profesionist care face din muca lui o profesie de credință. De ce credeți că ar fi recomandabilă o carieră în domeniul frumuseții? Ce caută elevii când ajung la școala dvs și ce tip de oameni pot profesa în acest domeniu de fapt? Probabil că nu trebuie să ne ferim să spunem că este, totodată, și o profesie care asigură stabilitate financiară pe termen lung...

Liana Ion Stănescu:  Consider că în sufletul fiecărei femei există un sâmbure de dorință spre frumusețe și armonie, iar rolul profesorului este să îl dezvolte și să îl pună în valoare. Răbdarea, meticulozitatea, ordinea și curățenia sunt atribute ale majorității femeilor și sămâne ca aceste calități să înflorească în activitatea de îngrijire cosmetică și în înfrumusețare. Dezvoltarea acestor calități va face diferența între o cosmeticiană bună și una foarte bună. Sunt cosmeticiene căutate de clientele lor pentru că sunt persoane liniștite, răbdătoare, cu tact și diplomație, care știu să asculte ce spune clienta și de aici să dea sfaturi, inclusiv pentru îngrijirea acasă. Cosmeticiana foarte bună este apreciată pentru pregătirea profesională solidă și modernă, dar și pentru calitățile umane pe care le are: empatie, înțelegere, politețe. Unei cosmeticiene foarte bune  îi pasă de modul în care arată clienta și își face schema de tratament la salon la cele mai înalte standarde, dar în același timp se îngrijește și de ce anume face clienta în celelalte 30 de zile, la ea acasă, pentru a consolida, picătură cu picătură, eficiența tratamentului de salon. Atunci când clienta devine dependentă de mâinile esteticienei (prin masaje și utilizarea aparatelor), dar și de sfaturile cosmetice care o ajută pe clientă să aleagă corect din mulțimea de produse, dar și din mulțimea de informații, putem spune că scopul a fost atins.

 

Valmy: Ne-ati putea povesti propriul dvs parcurs profesional? Ce școli erau când ați început și în ce companie v-ați perfecționat? Dna Christine Valmy însăși este un exemplu că pasiunea și perseverența sunt absolut necesare pentru succes. Poate ca ați cunoscut-o și poate că aveți și amintiri legate de ea...

Liana Ion Stănescu:  Am lucrat în primii 12 ani de activitate ca inginer chimist, la Fabrica de Cosmetice Miraj, în laboratorul de creație parfumerie și apoi la compartimentul tehnic și în laboratorul de analize. Așa că și colaborarea cu Christine valmy a venit firesc, ca o prelungire,  de data asta de cealaltă parte, de partea folosirii cosmeticelor. Port cea mai mare recunoștință doamnei Christine Valmy, care mi-a oferit șansa absolvirii cursurilor de la New York și apoi mi-a oferit încredere și postul acesta de coordonare a școlii din România și a saloanelor din București. Încet-încet, dintr-un om cu pregătire tehnică, mi-am îndreptat atenția către latura aplicativă, de înțelegere a ordinii corecte a operațiilor în cadrul tratamentului cosmetic și astfel am legat ceea ce știam deja despre producția de cosmetice de aplicarea acestor produse în îngrijirea pielii.

 

Valmy: Ne-ați putea spune  ce oferă foarte special Școala Internațională Christine Valmy?  

Liana Ion Stănescu:  Datorită metodei Valmy am înțeles logica fiecărei etape a tratamentului și faptul că ele se împletesc firesc, au o ordine rațională și o finalitate. Ceea ce consider că este original în tratamentul  Valmy (masajul 1, machiajul ușor de la sfârșit și masajul mâinii clientei), am constatat că este foarte bine apreciat de către cliente și le-a ajutat să opteze pentru firma noastră. De asemenea, modul în care cursanții sunt îndrumați în privința comportamentului cu clienții îi diferențiază în bine pe absolvenții școlii noastre. La acestea se adaugă și cunoștințele de chimia cosmeticelor și ingredienții activi, care diferențiază gamele de produse care dau siguranță și credibilitatee în fața clienților. Ceea ce am văzut la doamna Christine Valmy: bunăvoința, zâmbetul, răbdarea, înțelegerea pentru problemele personale, m-au format ca pedagog în relația cu elevii școlii. Iar succesul dnei Valmy într-o țară puternic concurențială confirmă valoarea produselor cosmetice Valmy și îmi dă încredere în desfășurarea activiyății profesionale. Doamna Marina Valmy a făcut ca trecerea la colaborarea noastră să fie lină și plină de rezultate și sunt mândră că acum, după 25 de ani, fac parte încă din echipa Valmy. Îmi exprim speranța că vom forma, în această școală, multe generații de cosmeticiene, care vor duce mai departe spiritul Valmy.